divendres, 3 de juny del 2011

6è - poesia



Poesia de 6è
Premi
Titol
Pseudònim
Nom real
Escola
1r
El somni del meu món
Ana
Aida Boada Vila
Pont Trencat
2n
Campins
Rosa
Patrícia Collados Abril
L’Alzinar
3r
Contemplo la muntanya
Denis
Berta Martínez Díaz
Puig Drau





Aida Boada Vila
El somni del meu món

Quan dormo somio en un món millor,
on no existís el plor ni el dolor.

Que no existissin els hospitals,
ni que tampoc hi hagués cap pacient malalt.

M’agradaria que en els ulls dels nens i les nenes
no existissin les llàgrimes,
només la felicitat d’un món millor.

On tots siguéssim iguals,
rics i pobres,
negres i blancs.

Que bonic seria el món ple d’alegria.
Aquest és el somni que desitjaria tota persona...

Però per desgracia això només és el que penso jo.
Espero que algun dia el món de tots
es convertís en el meu món.




Patrícia Collados Abril
Campins
Visc al centre de Campins,
al vell mig de la muntanya.
M’agrada veure els pins,
el lloc on visc és una canya.

El meu poble és divertit,
té una petita placeta,
on hi ha més d’un sentit,
i jo vaig amb bicicleta.

També un petit parc
i una pisteta,
els separen uns grans arcs
on passem l’estoneta.

Visc al centre de Campins,
al vell mig de la muntanya.
M’agrada veure els pins,
el lloc on visc és una canya.




Berta Martínez Díaz
Contemplo la muntanya
Contemplo els arbres,
contemplo els rius,
contemplo els animals,
això és la muntanya.

Fa vent,
els arbres es mouen
d’una banda a l’altre;
el riu baixa i baixa
sense parar.

Els animals corren
i juguen per la muntanya.
Els ocells canten alegres
i feliços pel dematí.

Contemplo els arbres,
contemplo el riu,
contemplo els animals,
això és la muntanya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada